گروه صنعتی مهراس

مرکز تخصصی تصفیه آب و فاضلاب

فیلتر های MF




فیلتر کردن یکی از راه های حذف ذراتی است که در آب به صورت معلق وجود دارند این ذرات گاهی اوقات با رویت می شوند یا اندازه آن ها آنقدر کوچک است که با چشم قابل دیدن نیستند.

معمولاً ذراتی که با چشم قابل رویت هستند با فیلترهای رایج مانند فیلتر شنی (sand Filter) یا آنتراسیت قابل حذف هستند اما ذراتی که که با چشم قابل رویت نیستند ذراتی هستند که اندازه آن ها کوچک تر از ۱۰ میکرون است.

این ذرات از این جهت که قدرت فیلتراسیون فیلتر شنی (sand Filter) یا فیلتر کربنی (carbon Filter) و یا آنتراسیت (anthracite) تا ۵۰ میکرون است با این فیلتر قابل حذف نیستند. از این رو میکرو فیلتراسیون یک فیلتر قدرتمند برای حذف ذرات با اندازه کوچک تر از ۱۰ میکرون است. میکروفیلتراسیون یعنی فیلتراسیون در اندازه میکرون این فیلترها تا ذرات معلق تا یک میکرون را از آب حذف می کنند.
میکروفیلتراسیون یا کارتریج فیلتر در اندازه های ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ اینچ می باشند که قطر آن ها ۵/۲ یا ۵/۴ اینچ می باشد. میکروفیلترها را درون حوزینگ قرار می دهند آب از ورودی جامبو وارد آب جمع شده و به خروجی جامبو هدایت می شود. حوضینگ ها در دو نوع جامبو و اسلیم موجود می باشند. تعداد میکروفیلتراسیون بر حسب میزان آبی که وارد شده محاسبه می شود.

اگر دبی آب ورودی ۵ گالن در دقیقه باشد می توان از کارتریج فیلتر ۱۰ اینچی استفاده کرد. به همین سبب اگر دبی آب ورودی ۲۰ گالن در دقیقه باشد از میکروفیلتراسیون ۴۰ اینچی می بایست استفاده کرد که می توان از ۲ کارتریج فیلتر ۲۰ اینچی که به صورت موازی قرار می گیرند به جای یک کارتریج فیلتر ۴۰ اینچی استفاده کرد.
در RO به دلیل اینکه ذرات جامد و مواد معلق ممکن است به ممبران ها آسیب وارد کند قبل از آن بعد از فیلتر شنی و فیلتر کربنی از میکروفیلتراسیون ها هم استفاده می شود تا ذراتی که در اندازه میکرونی هم هستند از آب حذف شوند و سپس وارد RO شوند.

گروه صنعتی مهراس میکروفیلتراسیون و جامبو یا حوزینگ های خود را با مشخصات زیر ارائه می دهد:

– کارتریج فیلتر هایی از الیاف پروپیلن و مارک CCK و ATLAS Filter و به طول ۱۰، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ اینچ و قطر ۵/۲ و ۴ اینچ ارائه می شود.
– دمای کاری هوزینگ ها ۴۵ درجه سانتی گراد و کارتریج فیلترها ۸۰ درجه سانتی گراد می باشد.
– سایز منافذ فیلترها ۱، ۴ و ۵ میکرون می باشد.
– حداکثر فشار قابل تحمل هوزینگ bar8 (bar116) می باشد.

فیلتر mf فیلتر mf



  • فوریه 9, 2019
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

طراحی و اجرا: web-hitec کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به | گروه صنعتی مهراس | می باشد | Copyright © 2007-2018