گروه صنعتی مهراس

مرکز تخصصی تصفیه آب و فاضلاب

فیلتراسیون




فیلتر های مدیا:

صاف کردن یا فیلتر کردن یک روش فیزیکی برای حذف ذرات معلق می باشد. این ذرات می توانند گل و لای˛ رنگ˛ موآد آلی ˛ ذرات حاصل از خوردگی و … باشند. در فیلتر های مدیا آب حاوی ذرات معلق از بستری از یک ماده که می تواند شن (سیلیس) ˛کربن اکتیو و یا آنتراسیت  باشد، عبور می کند.

شماتیک فیلتر شنی

در فیلتر های مدیا از مواد مختلفی استفاده می شود که شامل موارد زیر است:

  • شن سیلیس: استفاده از سیلیس دو مزیت عمده دارد اولا به عنوان یک جاذب عمل می کند ثانیاً به راحتی با شستشوی معکوس تمیز می شود.
  • کربن اکتیو یا ذغال فعال: کربن اکتیو یک ماده اساسی برای حذف رنگ و بوی ناشی از مواد آلی است و هم چنین مانند سیلیس یک نوع جاذب به شمار می آید. کر بن اکتیو در حذف کلر آزاد باقی مانده در پساب را نیز کاربرددارد.
  • آنتراسیت : استفاده از آنتراسیت از نظر شکل عملکرد شبیه به سیلیس است اما تفاوت عمده سیلیس با آنتراسیت در چگالی آن می باشد آنتراسیت با چگالی ۵/۱ سبک تر از سیلیس با چگالی ۵/۲ می باشد . همچنین در حذف آهن سه ظرفیتی بسیار موثر تر از سیلیس می باشد.
  • خاک دیاتومیت:
  • دیاتومیت نیز مانند سایر مواد مذکور در حذف ذرات معلق بسیار کاربرد داردو چون دانه های آن از سیلیس یا کربن ریز تر است و آب دوست می باشد توانایی آن در حذف ذرات معلق بالاتر می باشد.

طراحی فیلتر های مدیا:

برای طراحی فیلتر شنی یا کربنی و .. با در دست داشتن دبی آب ورودی با در نظر گرفتن سرعت ۱۰ متر بر ساعت برای حرکت آب در سطح بستر سطح مقطع بستر فیلتر محاسبه می شود. ارتفاع بستر نیز باید حدودا ۹۵ سانتی متر باشد.

فیلترشنی

سیلیسهاي موجود در ستون فیلترشنی، ذرات معلق راتامیزان ۶۰میکرون ازآب عبوري حذف میکند و فیلترها پس ازمدتی کارکرد اشباع میشوندکه نیاز به شستشو دارند.

شستشوي فیلترها یا Back Wash

درحالت عادي جریان آب در داخل فیلتر از بالا به پائین است که در حالت شستشوي Back wash این روند باید برعکس شودتا موادمعلق،جمع شده در بالاي فیلتر به بیرون هدایت شود.  در روي هرفیلتر یک شیر نیمه اتومات نصب شده که با تغییر حالت شیر میتوان سیلیس ها و کربن داخل فیلتر را تمیزکند.

درفیلترهاي کربنی از طریق کربن فعال استفاده شده در فیلتر مقداري از مواد آلی آب و کلر و مواد معلق حذف میشود وکربن در حذف رنگ و بو نیز نقش بسزائی دارد.  شستشوي فیلتر کربنی نیز همانند فیلترشنی است و زمان شستشوي این فیلترها با توجه به اختلاف فشار ورودي وخروجی تعیین میشود.

میکرو فیلتراسیون(MF):  میکرو فیلتراسیون که به کارتریج فیلتر مشهور است قادر است ذرات تا قطر یک میکرون را کنترل کند.

طراحی MF : به ازای هر  ۵gpm دبی ورودی باید از یک کارتریج فیلتر ۱۰ اینچ استفاده شود به طور مثال اگر gpm 20 دبی ورودی باشد باید از یک کارتریج فیلتر ۴۰ اینچ استفاده شود. یا می توان از دو کارتریج فیلتر ۲۰ اینچی به صورت موازی استفاده کرد.

اولترافیلتراسیون(UF): این نوع از فیلتراسیون قادر است ذرات با قطر بک صدم میکرون را کنترل کند و قوی ترین قیلتر برای حذف ذرات معلق است.

طراحی UF : برای طراحی UF باید به دستورالعمل کارخانه سازنده مراجعه کرد که در ذیل نمونه ای از آن آورده شده است.

 

فیلتراسیون

 

 

مزایای فیلتر های گروه صنعتی مهراس:

فیلترهای گروه صنعتی مهراسبه صورت دستی و تمام اتوماتیک قابل ارائه هستند.از دوام بالا، گارانتی یکساله ، قابلیت تحمل دما و فشار بالا برخوردارند و به صورت فلزی و FRP قابل ارائه است.

مشخصات فنی فیلترهای شنی فلزیگروه صنعتی مهراس :

لیست مشخصات فنی دستگاه های فیلتر شنی فلزی
مقدار سیلیس (Kg) مقدار جریان Back wash (GPM) مقدار جریان آبدهی (M3/hr) جریان آب (GPM) سایز لوله (اینچ) ابعاد دستگاه CM مدل
ارتفاع قطر
۱۲۰ ۲٫۵ ۱٫۳ ۵٫۷ ۱ ۵۰ ۵۰ M.S.T 2/5
۱۶۰ ۴ ۲٫۰۰ ۸٫۸ ۱ ۹۰ ۵۰ M.S.T 3/5
۲۰۰ ۶ ۲٫۸ ۱۲٫۳۲ ۱٫۱/۲ ۱۰۰ ۶۰ M.S.T 5/5
۳۶۰ ۹ ۴٫۵ ۱۹٫۸۰ ۱٫۱/۲ ۱۲۰ ۷۵ M.S.T 6.5
۶۰۰ ۱۲٫۷۰ ۶٫۳ ۲۷٫۷۲ ۲ ۱۵۰ ۹۰ M.S.T 10
۹۰۰ ۱۵٫۷۰ ۷٫۹ ۳۴٫۴۶ ۲ ۱۵۰ ۱۰۰ M.S.T 12/5
۱۲۰۰ ۲۲٫۵۰ ۱۲٫۵ ۵۵٫۰۰ ۲٫۱/۲ ۱۵۰ ۱۲۰ M.S.T 18
۱۶۰۰ ۳۵٫۳۰ ۱۷٫۶ ۷۷٫۴۴ ۳ ۱۵۰ ۱۵۰ M.S.T 28
۳۰۰۰ ۵۰٫۸۰ ۲۶ ۱۱۴٫۴۰ ۴ ۱۵۰ ۱۸۰ M.S.T 51
۳۸۰۰ ۶۳ ۳۳ ۱۴۵٫۲۰ ۴ ۱۵۰ ۲۰۰ M.S.T 79
۴۵۰۰ ۷۶ ۳۸٫۲ ۱۶۸ ۴ ۱۵۰ ۲۲۰ M.S.T 85
۶۰۰۰ ۹۹ ۴۹ ۲۱۵٫۶۰ ۵ ۱۵۰ ۲۵۰ M.S.T 92
۷۰۰۰ ۱۱۶ ۵۸ ۲۵۵٫۲۰ ۵ ۱۵۰ ۲۷۰ M.S.T 100

 

  • فیلتر شنی های گروه صنعتی مهراسبا سیلیس های در جه یک مرغوب و ضریب جذب بالا در سه سایز دانه بندی شده ارایه می شود.

 

filter-sheni-FRP filter-sheni-FRP



  • ژانویه 31, 2019
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

طراحی و اجرا: web-hitec کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به | گروه صنعتی مهراس | می باشد | Copyright © 2007-2018